2015. december 19., szombat

Nőnek születni egy ajándék

"Nőnek születni egy ajándék. Anyának lenni nem könnyű, de nem cserélném le anyaságomat semmire. Egy szerető férfi mellett nőnek érezni magam: a teljesség.
Belenézek a tükörbe, és igen, most, hogy feltettem a szemüvegem, látom a ráncaimat, látom, ahogy érett lettem kívül, belül, és roppant módon hálás vagyok, hogy megérhettem ezt is.
Végtelenül örülök annak, hogy vannak Ákos-ok és elmondják a véleményüket. Valaki azt mondja, a beszéde arra volt jó, hogy megossza megint a társadalmat.
És ennek örülök, mert így pukkannak ki azok a dolgok, amiről keveset vagy egyáltalán nem beszélünk. Kiderül a valóság arról, hogyan látjuk ma a nők helyzetét, hogyan látnak minket férfijaink és nő társaim. Kétségtelen, hogy mindenki a maga szemüvegén keresztül értelmezi azt, hogy mi a nő dolga. Az én szemüvegem azt mondja: káosz, vihar keletkezett, és ez jó, mert így tisztulnak le bennünk a szándékaink.

Egy nő életében hosszú éveknek kell eltelnie, és még többet kell tapasztalnia ahhoz, hogy felelősséget vállaljon magáért, mert nem ezt szívtuk az anyatejjel. Lásd, a coccializmus éveiben arra nevelték szüleinket, semmiért nem kell felelősséget vállalni, mert a pártunk és kormányunk jobban tudta. És ez gyűrűzött tovább, ezzel a háttérrel egy olyan társadalmat kaptunk ajándékba, ahol a legújabb és legnélkülözhetetlenebb tárgyak hiánya vezet minket. Ember (nő) legyen a talpán, aki ezzel szembe megy. (Szerencsére naponta többen látjuk be, hogy ez mind hamis út.) Ebbe a világba nem fér bele sem a gyerekszülés, sem a család, az irány a lízingelt autó, lakás, kutya és lízingelt szerető. Mert, ahogy a valódi értékek kerülnek előtérbe, azonnal elmúlik a vásárlókedv. Mert ahogy a valódi értékek kerülnek előtérbe, ott a nő Nőni kezd és NŐ-vé válik, a férfi pedig Férfi tud lenni.
Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy a gyerek csak akadály a spirituális fejlődésben. A család is csak a fölösleges függőségek színtere.

Nos, én javasom minden megvilágosodottnak, vállaljon gyereket, és alkosson családot. Mert nagyon könnyű egy kényelmes, „alkalmazkodni nem kell, és azt csinálok, amit akarok” helyzetből észt osztani. Ám a mindennapok apró, ám nagyon fontos pillanataiban megláthatjuk, mennyire öltöztettük fel lelkünket jó erős, bevehetetlen személyiséggel. Akkor látod meg magad, amikor húzni-engedni kell: kompromisszumok nélkül, és legalább 4 emberhez kell alkalmazkodnod: kompromisszumok nélkül. Meglátod, tudod-e az életet csak tiszta szívből és észből, elfogadásból élni.
Végül is a lényeg: a cél az lenne, hogy bármit teszel, tudd, mit miért teszel. Ha cégvezető leszel nőként, rendben van. Ha sok gyereket akarsz szülni és otthon maradni háziasszonynak rendben van. Ha egyiket sem, akkor is rendben. Ha harcos vagy, harcolj azért, amiért harcolnod kell. Csak közben ne mondd azt, hogy nem szülhetsz, mert…, nem kereshetsz sok pénzt, mert.., és miért kell nekem harcolni, és ne mond, hogy mindenért a kormány, a zsidók, a szíriaiak, az időjárás, az anyám vagy a szomszéd Etelka néni a hibás. A világ sokszínű, akár a természet, mi nők is sokszínűek vagyunk, és ez így jó.

Nőnek születni egy ajándék. Anyának lenni nem könnyű, de nem cserélném le anyaságomat semmire. Egy szerető férfi mellett nőnek érezni magam: a teljesség.
Belenézek a tükörbe, és igen, most, hogy feltettem a szemüvegem, látom a ráncaimat, látom, ahogy érett lettem kívül, belül, és roppant módon hálás vagyok, hogy megérhettem ezt is."
S. A. Babi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése